Ik, gevangene nummer 3-7-8

Geplaatst: februari 16, 2012 in Gedichten

16-02-2012

In naam van Allaah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle

Ik, gevangene nummer 3-7-8

Ik, gevangene nummer 3-7-8
Ik kijk door de tralies heen en wacht
Hopend op een paar woorden in een brief
Zeg mij, ben ik jou dan niet lief?
Hoopvol zit ik te staren
Dagen gaan voorbij tot maanden en jaren
Nooit heb ik wat van jou ontvangen
Mijn vrouw en kinderen die ik niet eens kan omarmen

Ik, gevangene nummer 3-7-8
Gedenk de mooie momenten en lach
Herinneringen aan mijn vrouw en kinderen
Doen mij de pijn en het leed verminderen
Geïsoleerd van de buitenwereld
Mijn lippen en mijn hart voor eeuwig gezegeld
Niemand met wie ik mijn leed kan delen
Alle lof zij Allaah, de Heer der Werelden

Ik, gevangene nummer 3-7-8
Allaah smekend doorheen de ijskoude nacht
Wachtend op iemand die me gedenkt
Maar voor jou ben ik slechts onbekend
Behoor ik dan niet tot de Ummah van Mohammed, het zegel der profeten?
Hoe kan jij mij dan vergeten?
Jij die naast jouw vrouw en kinderen ligt
Ben jij mij dan niets verplicht?

Ik, gevangene nummer 3-7-8
Kijk om me heen, dit is mijn laatste nacht
Voordat mijn ogen zich sluiten
En ik de geur van Muskus kan ruiken
Voordat mijn ziel dit lichaam gaat verlaten
Herinner mijn woorden: jij hebt me in de kou gelaten
Als gevangene nummer 3-7-8 zal je mij herinneren
Jij die niet om we wou geven noch beminnen

Ik, gevangene nummer 3-7-8
Stilletjes aan doof ik mijn kracht
Mijn houvast is op dit moment verloren
Niet langer meer de valse beschuldigingen aanhoren
Ik blaas mijn laatste adem uit
Ik hoor niets meer, geen enkel geluid
Gevangene 3-7-8 werd mijn roepnaam
Bij Allaah, mij treft geen blaam…

Qalamiste

reacties
  1. raf schreef:

    Ik moet je zeggen dat ik je gedichten prachtig vind.. echt woow,, moge allah je zegenen !!

  2. Qalamiste schreef:

    Ameen!!

    Djazaak Allaahu khayran! Ik hoop insha Allaah dat men (inclusief mezelf) stil gaat staan bij het feit dat de broeders en zusters die achter de tralies zitten en onrechtvaardig worden behandeld, rekenen op hun medebroeders en -zusters en dat zijn wij. Bedankt voor uw reactie!

  3. islaamparel schreef:

    Mooi en oprecht geschreven ma sha Allaah. Moge Allaah jou talent vermeerderen en moge jij hier rijkelijk voor worden beloond, ameen.
    Moge Allaah onze broeders en zusters bijstaan in hun moeilijke tijden waar ook ter wereld ameen.

    Keep up the good work : )

    Fi AmaniLlaah,

    Wa Salaamoe3leikoem.

  4. Qalamiste schreef:

    Asselaamu a’alaykum zuster,

    Ameen op uw mooie ad’iyah!! Baraka Allaahu feeki voor uw reactie!

    7ayaaki Allaah!

    Wasselaamu a’alaykum : )